J. Halířová 16 různých karet, určeno pro předškolní stupeň MŠ a první ročník ZŠ *Text pohádky Sněhurka a sedm trpaslíků *Doplňování barev do obrázku podle vzoru *Přiřazování: obličej a jeho obraz v zrcadle *Schematický popis cesty *Porovnávání obrázků *Přiřazování obrázků na základě stejných detailů *Pohyb ve čtvercové síti *Chronologické řazení obrázků *Text pohádky Popelka *Doplňování obrázků – přiřazování činností *Doplňování obrázků – přiřazování předmětů *Hledání stejného počtu... Celý popis

Koupit za 249 Kč
  • Od nejoblíbenějších
  • Od nejlevnějších
  • Od nejdražších

Popis

J. Halířová 16 různých karet, určeno pro předškolní stupeň MŠ a první ročník ZŠ

*Text pohádky Sněhurka a sedm trpaslíků

*Doplňování barev do obrázku podle vzoru

*Přiřazování: obličej a jeho obraz v zrcadle

*Schematický popis cesty

*Porovnávání obrázků

*Přiřazování obrázků na základě stejných detailů

*Pohyb ve čtvercové síti

*Chronologické řazení obrázků

*Text pohádky Popelka

*Doplňování obrázků – přiřazování činností

*Doplňování obrázků – přiřazování předmětů

*Hledání stejného počtu

*Sledování protínajících se čar

*Přiřazení schematu k odpovídajícímu obrázku

*Přiřazování směru pohybu k tanečním krokům

*Chronologické řazení obrázků

Komu z nás babička nevyprávěla pohádky? A kdo z nás neposlouchal s otevřenými ústy příběhy o statečných princích, krásných princeznách a zlých macechách? Právě ústní vyprávění je s historií pohádky neoddělitelně spojeno už několik století. Stopy některých pohádek lze zpětně sledovat až do Číny 9. století, odkud si přes arabský svět našly cestu do Evropy. Na této cestě a dále při rozšíření v Evropě prošla ústní podání nesčetnými změnami pod vlivem času a regionálních zvláštností. S trochou nadsázky by se dalo říci: co babička, to verze.

Vzhledem ke své historii mohou právě pohádky být příspěvkem v oblasti multikulturního porozumění. Přes všechny odlišné detaily a jazykové i kulturní bariéry v nich lze najít styčné body a vzájemné (všeobecně lidské) zkušenosti. Když připustíme rovnocennost různých variant jedné pohádky a vnímáme seznámení se s dalšími nám doposud neznámými variantami jako obohacení a ne jako něco, "co sem nepatří", tak zároveň vytváříme prostor k tomu, aby se děti pocházející z různých kulturních prostředí cítily akceptované a rovnocenné. Soubor je zaměřen na vzdělávací oblasti Jazyk a řeč a Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace (RVP PV 5.2.1. a 5.2.2.), respektive Jazyk a jazyková kompetence (RVP ZV 5.1.). Prostřednictvím průřezového tématu Multikulturní výchova, ke kterému pohádky vzhledem ke své historii mají přirozeně blízko, se soubor týká i vzdělávacích oblastí Dítě a ten druhý, Dítě a společnost (RVP PV 5.3. a 5.4.), respektive Člověk a jeho svět a Člověk a společnost (RVP ZV 5.4. a 5.5.).
Zobrazit více

Parametry

Autor J. Halířová
Výrobce MUTABENE